پشتیبانی فنی

کارشناس پشتیبانی نرم افزار مانند کارشناس استقرار، معمولا در شرکت های تولید کننده نرم افزار و یا مراکز تعمیرات و پشتیبانی، وظیفه حل مشکلات کاربران نرم افزار را بر عهده دارد. در اغلب

شرکت های تولید کننده نرم افزار یک بخش به نام واحد پشتیبانی وجود دارد که در آن افراد متخصص پشتیبانی به ارائه خدمات به مشتریان شرکت می پردازند.یک کارشناس پشتیبانی نرم افزار در شرکت های تولید کننده محصولات نرم افزاری زمانی که یک کاربر از شرکت مشتری تماس بگیرد و در خصوص ایجاد اشکال در سیستم نرم افزاری سؤال نماید، باید بهترین راه حل را برای رفع مشکل مشتری سازمان خود پیدا کرده و به او پیشنهاد کند.

support_banner_0

یک کارشناس خبره پشتیبانی لازم است نسبت به وظایف خود کاملا آگاه بوده و از تخصص بالایی در کار خود برخوردار باشد، چون در غیر این صورت امکان ارائه خدمات مناسب به مشتریان را نخواهد داشت.

قبلا ارائه خدمات پشتیبانی نرم افزار در بسیاری از موارد به صورت حضوری و در محل مشتری صورت می گرفت، اما امروزه در پی گسترش شبکه های اطلاعاتی و اینترنت با سرعت مناسب در خانه ها و شرکتها، بسیاری از شرکت ها خدمات پشتیبانی خود را به صورت آنلاین و با استفاده از ابزارهای مبتنی بر اینترنت به مشتریان ارائه می دهند. مطمئنا این کار از هزینه های پشتیبانی آنها بسیار می کاهد و بهره وری کار کارشناسان پشتیبانی را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

کارشناس پشتیبانی و کارشناس استقرار نرم افزار ویژگی های مشترک کاری زیادی با یکدیگر دارند و در بسیاری از مواقع پست های خود را با یکدیگر جابجا می کنند و گردش شغلی در این حوزه زیاد است.

در ادامه با وظایف و مسئولیت ها، دانش و مهارت مورد نیاز، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، فرصت های شغلی و بازارکار، درآمد و تیپ های شخصیتی متناسب با این شغل آشنا می شوید.

 

وظایف کارشناس پشتیبانی نرم افزار

 
webapplication

  • نصب مجدد نرم افزار بر روی سرور یا کامپیوتر مشتری در صورت خرابی آن پس از استقرار و نصب اولیه
  • انجام تنظیمات مورد نظر مشتری در نرم افزار با توجه به نیازهای جدید بوجود آمده برای او
  • شرکت در جلسات داخلی گروه پشتیبانی برای هماهنگی بیشتر با اعضای تیم
  • آموزش مشتریان در خصوص نحوه استفاده از نرم افزار، اخذ گزارش ها و روش برخورد با خطاهای احتمالی
  • شرکت در کلاس های آموزشی تخصصی برای ارتقاء سطح دانش و مهارت خود
  • ارائه گزارش های دوره ای به مدیر پشتیبانی
  • دانش و مهارت مورد نیازکارشناس پشتیبانی نرم افزار
  • علاقه به حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • تسلط کافی در کار با کامپیوتر و نرم افزارهای مربوطه
  • دقت و توجه به جزئیات
  • توان حل مساله
  • توان تصمیم گیری به موقع و درست
  • مهارت آموزش دادن به دیگران
  • مهارت های ارتباطی مناسب