شرکت ها و موسسات با داشتن یک سایت حرفه ای میتوانند رزومه شرکت و معرفی نامه خود، کالا ها و محصولات یا خدمات خود را بدون داشتن محدودیت مکانی و محدودیت زمانی، معرفی نمایند. پیدا کردن بازارهای هدف از طریق بازاریابی اینترنتی که لازمه ی آن داشتن یک سایت حرفه ای و کار شده است، از اصلی ترین مسائلی است که میتوان از طریق وب سایت شرکتی به آن رسید. طراحی سایت شرکتی یکی از مهمترین انواع طراحی سایت است که باید با توجه به نوع کار و تجارت شرکت و توجه به بازارهای هدف و در نظر گرفتن کلمات کلیدی و کلمات هدف آن شرکت و موسسه طراحی گردد.
گرچه شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها می تواند برای افراد به عنوان یک معرفی کننده ی آنلاین باشد، اما داشتن یک وب سایت شخصی تحت دامنه ی اینترنتی مختص فرد، برای کسانی که لازم به داشتن سایت شخصی هستند، چندین برابر مفید تر می باشد. نمایش مشخصات، رزومه ی فردی، اطلاعات تماس، داشتن گالری تصویر و یا گالری فیلم، نمایش تخصص ها و یا خدمات قابل ارائه، نوشتن پست ها و مطالب با امکان دسته بندی و ده ها امکان دیگر از جمله قابلیت هایی است که یک فرد با طراحی سایت شخصی می تواند به آن برسد.
امروزه با گسترش تکنولوژی و افزایش علم طراحی سایت و همه گیر شدن این حرفه، کسب و کارها به منظور رونق بخشیدن به حرفه خود به طراحی سایت روی آورده اند. یکی از انواع طراحی سایت که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، طراحی سایت فروشگاهی است. در عصر حاضر مردم به دلیل داشتن مشغله های بسیار، زمان کمتری را برای خرید صرف می کنند بنابراین بسیاری از آنها برای خرید به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کرده اند. طراحی فروشگاه اینترنتی شاخه ای از طراحی سایت است که با به کار گیری ماژول ها و کدهای مخصوص طراحی می شود.
سازمان ها و شرکت های بزرگ در جهت یکسان سازی اطلاعات و همچنین اتوماسیون خدمات خود نیازمند استفاده از پورتال های تحت وب هستند. یک پورتال تحت وب بستری را برای استفاده افراد مختلف در سازمان با نقش سازمانی که دارند فراهم می کند تا اطلاعات خود را در آن وارد کرده و ارتباط بین زیر سیستم های مختلف را مهیا می سازد. دیگر مزیت پورتال های تحت وب از بین بردن محدودیت زمان و مکان است و افراد در مناطق مختلف و همچنین زمان های مختلف می توانند وارد سیستم شده و به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.